usmagazine.com
Varje popkulturjunkie känner till US Weekly Magazine. Det var en av de ursprungliga kändisnyhetstidningarna och banade väg för andra mediekällor som den. Tidningen själv samlade en stor följd och webbplatsen, som publicerades 2006, gjorde den tillgänglig för ännu fler läsare. Miljontals tittare besöker webbplatsen regelbundet för att läsa det senaste scoopet.
Webbplatsen fortsätter att rulla in miljontals läsare, som tycker om kändisskvaller, modenyheter, videor och annat innehåll. Webbplatsens funktionalitet är en annan dragning för tittare, som uppskattar bekvämligheten med att kunna komma åt allt innehåll de vill ha på en webbplats.
Webbdesign
Allt är lätt att hitta och navigeringen är enkel.
Webbdesignen för US Weekly är professionell. Logotypen är densamma som den de använder i sin tidning, som är distinkt och omedelbart igenkännlig. Webbplatsens layout efterliknar starkt installationen av tidningen, med allt lätt att hitta och navigeringen enkel.
Webbplatsen är mycket väl märkt och lätt att se att det är den amerikanska webbplatsen. Den har en ren vit bakgrund och ljusrosa höjdpunkter som gör det lätt att upptäcka.
En annan bra designfunktion på denna webbplats är dess organisation och installation. Menyerna är tydliga och sidofältet används snyggt. Menyn flyter över allt när du bläddrar vilket eliminerar behovet av att bläddra uppåt. Sidofältet belyser de senaste nyheterna som webbplatsen publicerade, vilket håller läsarna engagerade. Webbplatsens flöde är bra, med estetiskt tilltalande bilder och spännande rubriker som förstärker läsarnas engagemang.
Innehåll
Det finns något för alla på US Weekly.
Webbplatsen US Weekly har en mängd olika innehåll, från kändisnyheter till mode, underhållning, kungligheter, mammor, mat och mer. Med så mycket att välja mellan finns det något för alla på US Weekly.
Kändisar och deras senaste eskapader är i fokus för nyhetsdelen av webbplatsen. Några titlar på artiklar på sidan är "Leondardo Dicaprio räddar mannen från att drunkna" och "Harry Styles tittade på en hund medan dess ägare sprang in i en restaurang." Detta avsnitt innehåller också ett fotogalleri av Hollywoods fulaste skilsmässor.
På webbplatsens momskategori finns det babybump fotogallerier av prisutställningar. Bortsett från glada babyuppdateringar och smygtitt på barnkammare, har webbplatsen en hall of fame-lista och ett foto av babybumps.
United States Food är en webbplats som fokuserar på kändisar och deras kök. Recept är mycket roliga att läsa, eftersom det finns många olika matartiklar publicerade på webbplatsen. Mångfalden av matinlägg är riktigt bra, med några kändisdietlistor blandade med inlägg om kändisar som älskar snabbmat.
Tillgänglighet för stationära och mobila enheter
Den stationära webbläsarversionen av US Weekly är riktigt bra. Varumärket är spot on. Webbplatsens layout är ren och lätt att följa. Flödet av artikelplaceringen smälter väl ihop, så läsaren fortsätter att rulla.
Den mobila webbläsarversionen av webbplatsen är lite svårare att navigera än skrivbordet. Rullningen är svår på grund av annonserna. Texten är betydligt mindre och svårare att läsa. En annan fråga är annonserna. På skrivbordsversionen är annonsens skala inte särskilt stor jämfört med resten av webbplatsen. I mobilwebbläsaren är annonsen mycket större och svår att komma runt för att läsa webbplatsens material.
Appversionen av US Weekly är inte exakt optimerad för mobilvisning. Webbplatsen är gratis att läsa, men appen kräver att tittarna betalar $ 5.99 per nummer. Det är förvirrande att de skulle erbjuda liknande och eventuellt samma innehåll på en webbsida gratis, när appversionen kräver att tittarna betalar extra.
Positiva
Det fantastiska med US Weekly-webbplatsen är att den är gratis. Inte bara säljer de fortfarande tidningar i butiker, men webbplatsen får fler tittare. Det är en bra källa för underhållningsnyheter och ger en rolig läsning.
Webbplatsens varumärke är konsekvent, vilket är trevligt eftersom det är lätt att känna igen en webbplats från dess logotyp och signaturfärger. US Weekly gör ett bra jobb med att förmedla dessa saker utan att se rörigt ut.
Jag gillar verkligen webbplatsens layout och organisation. Det flyter på fint och håller mig engagerad. Formatet uppmuntrar mig att fortsätta rulla. Det finns också många intressanta bakåtlänkar i själva artiklarna. De är alla placerade ordentligt och lika, vilket jag uppskattar.
Det finns några annonser på webbsidan. De flesta av dem gäller tidningen och webbplatsen, så de är mer uthärdliga. På skrivbordsversionen finns en medelstor annons direkt ovanför rubriken. Det är lätt att avfärda annonsen och fortsätta läsa.
Negativ
Jag har ett litet klagomål om webbplatsens hemsida. Webbplatsen är en WordPress-webbplats, och detta är ett vanligt tema bland dem. Men någon gång vill läsarna se längst ner på sidan. det är svårt att komma till saker som Kontakta oss och vanliga frågor med den oändliga rullningen. Det här problemet uppstår bara på huvudsidan. Med kategorisidorna är det lättare att komma till botten.
Jag gillar menyn, men jag skulle vilja se underkategorier som skulle inkludera filmstjärnor, tv-stjärnor, musiker etc. Det skulle vara bra att ha ett positivt eller negativt filter som kan visa oss goda gärningar eller dåliga val som kändisar har gjort.
Även om annonserna är glesa kan de fortfarande vara ett irritationståg. Ett av de värsta problemen jag har med webbplatsen är att annonserna plötsligt dyker upp och skränande ljud från en video. Det är häpnadsväckande och avbryter läsupplevelser.
Jag gillar inte mobilvisningen på US Weekly-webbplatsen. Det är föråldrat, och jag tror att det skulle vara bättre om de uppdaterade sin app eller optimerade sin mobila webbläsare för moderna tittare. Det här är ett namn som borde leda laddningen på det här området, och jag är inte nöjd med hur de gör.
Den mobila webbläsaren fungerade inte korrekt på grund av annonserna. När jag försökte bläddra ner på webbplatsen dök annonserna upp och tog mig till dessa webbplatser istället. Det finns ingen bra app som fungerar på samma sätt som webbplatsen gör. De enda apparna är för att sälja sina tidningar. Det skulle vara trevligt om USA designade en app som fungerade på samma sätt som sin webbplats och gav en känsla av gemenskap.
Förbättringar behövs
Det finns några saker som US Weekly Magazine kan göra för att göra det mer användarvänligt och tilltalande för tittarna? behov. En av de viktigaste sakerna som kan göras är att utveckla en bra app. En solid app skulle driva ännu mer trafik till deras varumärke.
Jag är tacksam för att USA inte använder många annonser på sin webbplats, men de är fortfarande problematiska. Den mobila webbläsaren är nära att inte fungera på grund av popup-flätarna. Om appdesign inte är något som ligger i korten för företaget, skulle uppdatering av mobilwebbläsaren vara en stor förbättring.
Slutligen, här är ett förslag som jag tror skulle vara till stor hjälp för läsare av US Weekly Magazine-webbplatsen: implementera underkategorier. Det skulle göra det lättare för dem att hitta den information de letar efter, och det kan leda till ökad läsekrets. Det skulle ta mycket arbete att göra denna förändring, men det är värt att göra om det resulterar i att fler klickar sig vidare till webbplatsen.
Tidningens innehåll är varierat och unikt. Några av titlarna är utanför väggen men fångar ändå människors uppmärksamhet. Kategorierna från huvudmenyn är bra, men underkategorier skulle vara ännu bättre. Underhållningsnyheter klokt faller det någonstans i mitten.