atttvnow.com
Med så många streamingtjänster att välja mellan har det aldrig varit enklare att släppa kabeln. Ökningen av online-streamingtjänster har banat väg för telekomjättar att utöka sin räckvidd till tv- och underhållningssektorn. AT & T är ett av de mest populära telekomföretagen i USA, som nu äger ett av de mest populära tv-servicenäten i DirecTV. För att utöva sitt inflytande och göra tittarna mer synonyma med sitt ägande ommärktes DirecTV Now som AT & T TV Now.
Medan AT & T inte har omprofilerat hela DirecTV-nätverket, tar de det ett steg i taget för att säkerställa att varumärket inte förlorar sin relevans bland publiken. DirecTV hade länge varit den mest populära satellit-TV-leverantören i USA - med DirecTV Now som sin digitala förlängning. Genom att omprofilera DirecTV Now gör AT & T långsamt sina avsikter tydliga.
Historia
AT & T TV Now är en online-streamingtjänst som förgrenar sig från DirecTV-nätverket. Den har tre tjänster som alla använder samma infrastruktur. Det är en D2C-tjänst som konkurrerar med ledande OTT-tv-tjänster.
AT & T TV Now lanserades i juni 2018 som ett magert paket utan lokala eller sportkanaler. Bara ett år senare, i augusti 2019, började AT & T erbjuda en ny tjänst med digitalboxar som är Android-baserade och ersätter AT & T U-Verse TV i de områden som den erbjöds tidigare.
Design
Jag tittade på AT & T TV Now-webbplatsen och fann att det inte ser särskilt tilltalande ut med bara enhetliga listor över hela webbplatsen. Det har inte det eleganta utseendet som Hulu eller Netflix har att erbjuda. När det gäller funktionalitet är det tillfredsställande. Jag hittade inga stamning eller avvikelser när jag navigerade på webbplatsen.
När du besöker webbplatsen hittar du en toppnavigeringsmeny som består av fem alternativ: Paket, Extrafunktioner, Sätt att titta på, Vi mot dem och Vanliga frågor. Dessutom hittar du alternativ för inloggning och start av streaming till höger. Om du redan är inloggad hittar du ett sökfält och en kugghjulsikon som låter dig öppna menyn för kontoinställningar. Sökfältet är enkelt och inget exceptionellt.
Jag älskar inte riktigt plattformen, men jag gillar filterfunktionen som hjälper mig att filtrera innehållet när jag behöver det. Men jämfört med YouTube TV är det inte i närheten av lika avancerat. YouTube TV är mycket mer avancerad och gör att du kan söka efter flera termer samtidigt.
Hemsidan har uppdaterats och ser nu marginellt bättre ut än när jag först såg den för 6 månader sedan. Genom att klicka på knappen "Titta nu" får du tillgång till det bästa innehållet organiserat i en horisontell rullningslista. Den här listan har alternativ som Summer of Soccer, Kids, Trending och Premium Services. Fliken Upptäck är också liknande och du kan använda den för att bläddra bland filmer, program och nätverk. Guideavsnittet är liknande, det låter dig navigera manuellt genom listan och innehållstypen. Och slutligen är avsnittet Mitt bibliotek där dina bokmärken och DVR-inspelningar lagras.
Innehåll
Enligt min mening, designen och layouten för AT & T Now? kanske inte är perfekt, men dess innehållsbibliotek har verkligen prenumeranter som kör för sina pengar. Tack vare en uppsjö av kanaler som CBS, FOX, NBC, ABC och ? Thursday Night Football?, som innehåller trendiga program som The Bachelor?, Modern Family?, och This Is Us, ställer tittarna in. Jag har ännu inte nämnt NFL Sunday och ? Fredagskvällsfotboll? som lockar de största tittarna.
Om du är ett av sport finns det flera dedikerade sportkanaler tillgängliga på utvalda paket. Dessutom är många kanaler inklusive BTN, ESPN, ESPN2, ESPNews, Golf Channel, SEC Network och Tenniskanalen tillgängliga via ? Tillägg? i TV-appen. Om det inte räcker med sport för dig kan du lägga till MLB. TV och NBA League Pass. Det jag älskar mest med den här tjänsten är att du har möjlighet att starta om om du behöver så att du inte missar någon åtgärd.
Har du några AT & T TV NOW-planer? Vi har sju olika paket att välja mellan, PLUS och MAX som utvalda paket och ENTERTAINMENT, CHOICE, XTRA, ULTIMATE, OPTIMA MAS som andra paketalternativ. Var och en av dessa planer kommer med ett annat antal kanaler - vissa har mer än andra. Vår nuvarande plan kostar $ 80 per månad och innehåller 60+ kanaler. Den har premiumnätverk som STARZ, HBO, SHOWTIME, EPIX och CINEMAX.
Stationär / mobil upplevelse
Innan jag ens granskar min stationära och mobila upplevelse vill jag dela med mig av att AT & T TV Now-appen inte tillåter dig att livestreama NFL. Det kan dock inte ta bort något från dess kompatibilitet. AT & T TV Now är tillgänglig på ett brett utbud av plattformar som Amazon Fire, Apple TV, Chromecast och Roku. Bortsett från det kan du komma åt den från webbläsare som Chrome och Safari men det finns inget spelkonsolstöd tillgängligt. Således kan du inte strömma via Xbox eller PlayStation.
Saknar 4K-innehåll
Jag har väntat på att AT & T ska ta med 4K-innehåll till sin TV Now-plattform, men det har inte hänt än. Istället tycker jag att fuboTV är ett bättre alternativ eftersom det gör att jag kan titta på 4K-innehåll. Det nyligen avslutade FIFA Women's World Cup stödde 4K-upplösning, så min fuboTV-streamingupplevelse var sömlös. Något som AT & T inte ens har rullat ut på sin TV Now-plattform ännu.
Inte den bästa appen
Jag försökte använda AT & T TV Nows app på min Pixel 3 och det fungerade bra. Streamingupplevelsen var bra, men jag hade ett stort problem: appen kraschade mycket. Ibland skulle det inte ens laddas förbi stänkskärmen, vilket gör det extremt frustrerande.
Höghastighetsnät krävs
Även om det inte finns något 4K-innehåll behöver du fortfarande en internethastighet på 7.5 Mbps eller mer för högkvalitativa strömmar. Jag har testat nätverket med 16 och 32 GB internethastigheter och mötte inga problem.
DVR-funktioner som nyligen lagts till
Även om det är ett positivt steg tog det lång tid för DVR-funktionen att komma fram. Och även om DVR-funktionen nu är tillgänglig är det inte något att skriva hem om. Det låter dig spela in innehållet på bara upp till 20 timmar och du kan inte behålla det i mer än 30 dagar. Om du jämför det med fuboTV eller Philo blir du besviken.
Föräldrakontrollfunktionerna är begränsade
Återigen har AT & T TV Now försökt integrera en funktion som inte fungerar till sin fulla potential. Ja, föräldrakontroll är bra, men till skillnad från Sling TV kan du inte begränsa enskilda profiler. Således måste du justera dessa inställningar ofta och olika medlemmar i hushållet kommer inte att ha samma visningsbegränsningar. Slutligen är dina föräldrakontrollbegränsningar bara skyddade via ett fyrsiffrigt lösenord, vilket inte är något viktigt när det gäller säkerhet.
Planer och prissättning
De sju planerna som finns tillgängliga med AT & T TV Now är PLUS, MAX, ENTERTAINMENT, CHOICE, XTRA, ULTIMATE och OPTIMA MAS. Låt oss ta en titt på vart och ett av dessa alternativ.
PLUS-kabel-TV-tjänsten kostar $ 50 / månad och erbjuder 40 kanaler, inklusive CNBC, CNN, ESPN, Fox Sports, HBO, FX, SYFY, Nickelodeon och TBS.
MAX: Kostnaden för tjänsten är $ 70 / månad och den erbjuder alla kanaler inklusive regionala sportnätverk, CBS Sports Network, Paramount och Cinemax.
Underhållning kostar $ 93 / månad och inkluderar CNN, ESPN, HGTV, TBS och Disney Junior.
Jag valde ett paket som kostar $ 110 / månad och har 85+ kanaler. Några av kanalerna som ingår är OWN, SCI, Game Show, YES och The Weather Channel.
Extra är en ny kabel-TV-tjänst som kostar $ 124 / månad och har 105+ kanaler, inklusive FS2, FXM, NBC Golf, SUNDANCE TV och OXYGEN.
ULTIMATE är en streamingtjänst som kostar $ 135 / månad och har 125+ kanaler, inklusive STARZ, Univision Deportes, Cheddar och Destination America.
Optimo Mas är en kabel-TV-tjänst som kostar $ 86 / månad och erbjuder 90+ kanaler, inklusive Univision, Fox Deportes, Cine Estelar och ESPN Deportes.
Förslag jag har för AT & T TV nu
För det första gillar jag inte när en app kraschar. Det är verkligen frustrerande. Så kan du se till att det inte händer längre? Och för det andra är jag inte heller imponerad av hur lång tid det tar dig att rulla ut 4K-versioner av dina appar. Konkurrensen är mycket hård och ju längre tid du tar för att göra detta, desto mindre kommer människor att fortsätta använda dina appar. Dessutom har varumärket inte uppdaterats nyligen och DVR-funktioner är lite irriterande. Det pågår mycket mediokert arbete på många områden som behöver uppmärksammas, så kan vi se den förbättringen snart?
Slutsats
Det är sant att AT & T TV Now erbjuder ett bra värdeförslag för sportälskaren. Men tänk på att inte kunna strömma en stor NFL-match från din mobiltelefon? Det skulle vara frustrerande, eller hur? Jag har inga problem med den här tjänsten, men plattformen och dess infrastruktur motiverar inte riktigt sitt stora innehållsbibliotek, vilket jag hoppas blir fixat 2020.